Utrzymanie lakieru w dobrej kondycji po renowacji

Chcąc, aby lakier błyszczał się na samochodzie niczym na nowym aucie wprost z fabryki, konieczna jest renowacja lakieru. Nawet najlepsze woskowanie niestety nie sprawi, że auto będzie wyglądało jakby przed chwilą opuściło fabrykę producenta.

Renowacja lakieru nie jest aż tak trudna jakby się mogło wydawać. Wystarczy się do niej w odpowiedni sposób przygotować. Warto też wyposażyć się w duże pokłady cierpliwości, ponieważ renowacja lakieru to proces długotrwały. Korekta lakieru jest trwałym zabieg, którego efekt (oczywiście jedynie przy odpowiednim zabezpieczeniu lakieru) utrzymuje się do kilku lat. Nie oznacza to jednak, że po renowacji można przestać dbać o lakier samochodowy. Jeśli o to nie zadbamy niestety auto nie uniknie bardzo nieestetycznych rys.

Po renowacji lakieru, dla zachowanie efektu warto jak ognia unikać szczotkowych myjni samochodowych. Tu problemem wcale nie jest materiał wykonania szczotek. Takich myjni unikać należy ze względu na drobiny piasku, które są nimi ścierane z lakieru, zostawiając tym samym coraz wyraźniejsze z biegiem czasu rysy.

Dobrą praktyką jest zawsze rozpoczynanie mycia pojazdu od wykorzystania do tego celu aktywnej piany. Można ją nakładać pianownicą ręczną jak i pianownicą przeznaczoną do myjki ciśnieniowej – o akurat w takim przypadku nie ma jakoś specjalnie wielkiego znaczenia. Warto także zadbać o urządzenie do mycia lakieru poddanego wcześniejszej renowacji. Idealna do tego będzie rękawica delikatnych mikrowłókien lub prawdziwej owczej wełny.